Dertig jaar geleden begon Roland Kleve (Eindhoven 365) aan een avontuurlijke reis. Van Disneyland Paris, via het Internationaal Olympisch Comité, Bobbejaanland, Circuit van Zandvoort, Stage Entertainment naar de Academie voor Leisure & Events aan Breda University of Applied Sciences .
Of hij nu in het buitenland werkte of in verschillende functies binnen Nederland, altijd stonden marketing, positionering, evenementen, vrije tijd, gastvrijheid en klantbeleving centraal. Placemaking, storytelling en het creëren van betekenisvolle ervaringen, daar staat hij voor onder de lat.
Nu is hij alweer een jaar directeur/bestuurder van Eindhoven365/City Marketing en Eindhoven247/Hospitality en Evenementen. Terug naar zijn geboortestad, de stad en regio met de sterkste economische groei van Nederland. Maar het gaat niet allen over de economische groei. Ons motto is “Eindhoven, de meest innovatieve, menselijke stad.”
Focus op het brede welzijn voor de gehele stad. Naast het aantrekken van nieuw talent, internationale oriëntatie, technici en designers moeten we ook blijven denken aan alle inwoners van onze stad. Van jong naar oud, van student naar professional, van Tongelre naar Woensel Noord, van Trudoplein naar de Kruisstraat.