Rotterdam terugblik

REIS NAAR ROTTERDAM
14 en 15 april 2016

Op donderdag 14 en vrijdag 15 april 2016 brachten we een bezoek aan Rotterdam. Deze wereldstad is de plek waar bijzondere architectuur, food-, hospitality- en retailconcepten tot uitvoer komen. Samen met een groep ondernemers bezochten we vernieuwende concepten in combinatie met must sees en ontspanning. We namen in een vol programma o.a. een kijkje in de keuken van chefkok François Geurds en zijn we ondergedompeld in de havenstad waar alles kan!

INSPIRATIEREIS

Een inspiratiereis is een effectieve manier om kennis en contacten op te doen bij inspirerende organisaties op diverse locaties. Daarnaast verbreed je je netwerk door een aantal dagen intensief met ondernemers uit de regio op reis te zijn. Meegaan op reis daagt je tevens uit om afstand te nemen van je dagelijkse praktijk en stimuleert het ‘outside the box’-denken.

Enkele programma-onderdelen

Concept 01. De Markthal is de eerste overdekte marktvloer van Nederland. Met 176 nationaliteiten kent de Rotterdamse foodcultuur bijzonder veel smaken. Smaken die we konden proeven in de grote verscheidenheid aan delicatessenkramen en horecagelegenheden. Naast een kenniscentrum is er ook een proefcafé. De Wereld van Smaak is een bijzonder concept binnen de Markthal. Robert Jan Piek is de exploitant en heeft ons hierover toegesproken. Hij was o.a. directeur van de Euromast en heeft een van de beste concepten in de Markthal, FFF, tot een groot succes gemaakt.

Concept 05. GROOS is een conceptwinkel voor mode-, design-, kunst-, muziek-, literatuur-, film-, delicatessen- en lifestyle-producten en opende in februari 2013 haar deuren. GROOS is een warenhuis met enkel en alleen Rotterdamse kwaliteitsproducten.

Concept 11. De Hofbogen Mini Experience. In het voormalige Hofpleinspoorviaduct bevinden zich verschillende winkels, concepten en restaurants. De Hofbogen is niet alleen een architectonisch opvallend bouwwerk, maar ook de winkels, conceptstores en restaurants springen in het oog.